biring

شرح بلبینگ های دور بالا

بلبرینگ های صنعتی

Ball Bearings industrial

بلبرینگ های دور بالا ، گونه ای از بیرینگ ها می باشند که قادر به تحمل بار های سبک در محور شعاعی و محوری را هستند ، این گونه بلبرینگ ها همانطور که ذکر شد در قسمت هایی استفاده می شوند که بار کوچک باشد .

Ball bearing از دو کلمه Ball و Bearing  تشکیل شده که به ترتیب به معنای توپ و تحمل کردن می باشد ، ایده مخترع بلبرینگ برپایه ایده دوران اجسام ساده تر از سائیده شدن شدن اجسام بر یکدیگر می باشد تشکیل شده . برای مثال می توان تایر های اتومبیل را فرض کرد که به راحتی با دوران جسم را جا به جا می کنند .

همینطور بلبرینگ ها نیز مانع کشیده شدن سطح ها بر روی هم میشوند و در نتیجه سطح تماس کم می شود ، به همین واسطه اصطکاک بین سطح ها به شدت کم شده و در ballbearing بار از سطح خارجی به ساچمه یا گوی ها انتقال پیدا می کند و سپس به لایه داخلی حرکت می کند . که سبب نرمی حرکت بیرینگ میگردد .

biringbiring2

انواع بلبرینگ ها:

بلبرینگ های خطی

این نوع بلبرینگ ها به صورت کشویی عمل می کنند

بلبرینگ های حرارتی

این نوغ بلبرینگ ها قادر به تحمل حرارت بسیار بالای محیط و چرخش را دارند

بلبرینگ های مغناطیسی

این نوع از بلبرینگ ها در مکان هائی استفاده شده که سرعت بسیار بالا بوده و و دیگر جریان مکانیکی بین قطعات قادر به تامین نیاز نیست بلکه نیروی مغناطیسی موجب دوران قسمت های داخلی بلبرینگ میگردد . بعضی از این ببرینگ ها قادر به گردش با سرعت پنجاه هزار دور در دقیق هستند .

بلبرینگ های خود تنظیم

بلبرینگ های کف گرد

این نوع از بلبرینگ در جاهایی بیشتر استفاده می گردند که سرعت حرکت پائین بوده و همچنین نوع فشار از نوع رادیالی باشد .

بلبرینگ های ضد آب

ببرینگ های دور بالا